MLL Vihti 100-vuotta!

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Vihdin paikallisyhdistys täytti vuonna 2023 100-vuotta!

100-vuotias MLL Vihti:
Kenraali Mannerheimin Lastensuojeluliiton johto näki liiton toiminta-ajatukselle oleellisena paikallisten osastojen perustamisen. Mannerheimin Lastensuojeluliiton Vihdin yhdistyksen taival alkoi 6.12.1923 Nummelan kansakoulusta, jossa Vihdin osasto perustettiin.  Vihdin osaston voidaan katsoa olleen valtakunnallisesti vanhimmasta päästä, vaikka se ei toki ihan ensimmäisiä ollutkaan.

Johtokunnan ensimmäinen kokous järjestettiin Veikkolan kartanossa ja osaston puheenjohtajaksi valittiin Aili Palojärvi. Alusta alkaen tärkeäksi nähtiin uusien jäsenien hankinta. Hyvin nopeasti Vihdin paikallisosasto löysi oman paikkansa vihtiläisessä järjestötoiminnassa. (Lähteet: Lapsen Parhaaksi 80 vuotta, Mannerheimin Lastensuojeluliiton Vihdin yhdistys 1923-2003, Jussi Roms)

Tänäkin päivänä MLL Vihdin merkitys Vihtiläisessä järjestötoiminnassa on ehdoton ja olemme edelleen valmiina tulevaisuuden haasteisiin ja tarjoamme jatkossakin paljon erilaista toimintaa lapsille, nuorille ja lapsiperheille!

Vapaaehtoistyön merkitys:
MLL Vihdin vapaaehtoiset tekevät töitä lasten, nuorten ja lapsiperheiden eteen. Järjestämme kerhotoimintaa, perhekahviloita, kirpputoreja ja erilaisia tapahtumia. Joukossamme on lukumummeja ja -vaareja. Koko yhdistyksen tärkein voimavara onkin juuri kaikki vapaahtoiset ja on tärkeää, että uusia vapaaehtoisia löytyy tulevaisuudessakin! Olisitko juuri sinä kiinnostunut tulemaan mukaan? Laita vaikka viestiä vihdin.yhdistys@mll.fi niin jutellaan lisää ja keksitään sinulle yhdessä sopivaa tekemistä!

Tulevaisuus:
Tulevaisuudessa MLL Vihti on vihtiläisten lapsien ja lapsiperheiden tukena jatkossakin! Yhdistyksen tavoitteena on jatkaa vapaaehtoistyötä ja auttaa  Vihtiläistä paikallisyhteisöä vielä monta vuotta eteenpäin. Toivomme myös joukkoomme uusia vapaaehtoisia ja kaikki ovat tervetulleita mukaan toimintaan.

Tervetuloa mukaan!

Juhlavuoden kunniaksi MLL Vihdin hallituskokoonpano 2023 kokoontui upeaan Veikkolan kartanoon, jossa ensimmäinen MLL Vihdin johtokunnan kokouskin järjestettiin 100 vuotta sitten. Kuvassa myös Veikkolan kartanon Henrikki Halme.