"Meidän koulussa ei kiusata" -tapahtuma

3.6.2022

Tule mukaan tukemaan kiusaamisen vastaista tapahtumaa!

MLL:n Vihdin paikallisyhdistys järjestää koulukiusaamista vastustavan sekä kiusaamista ja syrjäytymistä ehkäisevän tapahtuman yhdessä Duudsonien kanssa kaikille vihtiläisille 7.-luokkalaisille 1.9.2022 Nummelanharjun koululla.

Tapahtumassa sitoudutaan ”Meidän luokassa ei kiusata” - sopimukseen, ja kaikki oppilaat pääsevät yhteiskuvaan Duudsonien kanssa!

Tutkimusten mukaan Suomen peruskouluissa kiusataan toistuvasti jopa yhtä lasta kymmenestä. Kahdenkymmenen oppilaan luokassa on arviolta yksi tai kaksi lasta, joita kiusataan. Kiusattujen lisäksi kouluissa on lukuisia oppilaita, jotka joko itse kiusaavat, seuraavat kiusaamista sivusta tai pelkäävät tulevansa kiusatuiksi. Jo pelko kiusatuksi tulemisesta voi heikentää oppilaiden viihtymistä koulussa.

Miksi tapahtuma järjestetään aloitteleville yläkoululaisille? THL:n kouluterveyskyselyn mukaan (2018)
5,8 % kahdeksas- ja yhdeksäsluokkalaisista kertoi tulleensa vähintään kerran viikossa koulukiusatuksi. Syrjivää kiusaamista koulussa tai vapaa-ajalla kertoi kokeneensa 25,8 % saman ikäryhmän nuorista.

MLL:n Vihdin paikallisyhdistys hakee tukijoita toteuttamaan tapahtumaa. Kaikki tukijat saavat nimensä ja logonsa näkyviin tapahtumapaikalla, MLL:n tukijoiden listalla, lehtijulkaisuissa, nettisivuillamme sekä sosiaalisessa mediassa. Yrityksen edustajalla on myös mahdollisuus osallistua tapahtumaan katsojana. Koulukiusaamisen vastaisen tukipaketin hinta on 300 € (alv 0%) yritykseltä.

Tapahtuma on järjestetty jo kuusi kertaa! ”Meidän koulussa ei kiusata” -tapahtuma on ollut suoranainen menestys niin koululaisille kuin yhteistyökumppaneillekin! Palautteesta rohkaistuneena aloitimme luomaan tapahtumasta säännöllistä vuosittaista perinnettä, jotta pääsemme vaikuttamaan pitkällä aikavälillä jokaiseen vihtiläiseen vähentääksemme kiusaamista. Nyt kahden vuoden tauon jälkeen olemme iloisia, että voimme taas suunnitella tapahtuman toteutusta.

Lisätiedot:
MLL Vihdin paikallisyhdistys
Puheenjohtaja Johanna Tuhkanen
tel. 0442119293
pj.mllvihti(at)gmail.com

Koulukiusaamista vastustavat jo seuraavat yritykset:
Nummelan apteekki
Kuvaveljet
Bioteekki
SSO
Vihdin Pelastakaa lapset ry
Carvista
Vihdin Vanhemmat ViVa
Bonne Juomat

Kiitos, että tuette tärkeää asiaa!

Tule sinäkin mukaan tekemään tärkeää ennaltaehkäisevää työtä!