Ohjeet myyjille:

HUOM! Myyjänumeroita on rajallinen määrä ja ne arvotaan ilmoittautuneiden kesken. Otamme yhteyttä sinuun n. 1,5 viikon kuluttua, jos olet saanut arvonnassa myyjänumeron tai jonopaikan!

Tämä on myyjille helppoa:

1️⃣ Kirppikselle ilmoittautuneisiin myyjiin otetaan yhteyttä, jos arpaonni sattuu kohdalle

2️⃣ Merkitse vaatteet saamiesi ohjeiden mukaisesti

3️⃣ Tuo vaatteet lauantaina sovittuna ajankohtana

4️⃣ Hae vaatteesi sunnuntaina sovittuna ajankohtana

5️⃣ Rahat tilitetään sopimuksen mukaisesti tilillesi

Lisätietoja alla tai sähköpostilla mllkirppis.vihti@gmail.com

Lisätietoa myyjille:

1️⃣ Myyjiltä ei oteta erillistä maksua, vaan myydyistä tuotteista veloitetaan 25 % provisio ennen tilitystä

2️⃣ MLL:n jäseniltä provisio on 15 %

Kirpputorin periaate:

On sekä myyjien, talkootyöntekijöiden, että yhdistyksen etu, että kirpputorillamme säilyy maine luotettavana, hyvälaatuisen tavaran kirppiksenä.

Kirpputorille otetaan myyntiin ainoastaan puhtaita, siistejä ja hyväkuntoisia lastenvaatteita, -kenkiä, -tarvikkeita ja leluja sekä äitiysvaatteita. Parhaiten kaupaksi käyvät sesongin mukaiset tavarat.

Tavaroiden merkintä:

Kaikkiin vaatteisiin ja tavaroihin tulee kiinnittää näkyvälle paikalle (ei nurjalle puolelle!) maalarinteippi, johon merkitään seuraavat tiedot:

1️⃣ Myyjänumero ympyröitynä (jottei se sekoitu hinnan kanssa), joka ilmoitetaan myyjälle vahvistuksen yhteydessä

2️⃣ Jos haluat jättää tavarasi/vaatteesi lahjoitettavaksi hyväntekeväisyyteen kirpputorin jälkeen, merkitse myyjänumeron eteen nro 1. Esim. myyjänumerosi on 40 -> laita merkinnäksi 140

3️⃣ Myyntihinta merkitään10 sentin tarkkuudella (5 sentit pyöristetään). Yhdistä halvempia tuotteita, esim. sukkia ja alusvaatteita, isompiin nippuihin

4️⃣ Vaatteen ja kenkien koko

- Lisäksi voit halutessasi kirjoittaa lappuun tuotteen nimen MALLI:
Paitapusero 92 cm                 (53)         4 €

5️⃣ Voit myös halutessasi varmistaa laput muutamalla ompeleella. Älä käytä kiinnitykseen nuppineuloja!

6️⃣ Kiinnitä parilliset tuotteet (pyjamat, kengät, collegeasut) yhteen esim. hakaneulalla.

7️⃣ Huomioi hinnoittelussa se, että asiakas ei voi tinkiä (liian kalliit tavarat jäävät usein myymättä)

Tavaroiden tuonti:

Tavarat tuodaan Kuoppanummen koululle lauantaina. Otamme jokaiselta myyjältä vastaan max. 4 (neljä) jätesäkillistä / Ikean kassillista vaatteita, muita lastentarvikkeita sekä leluja ja kirjoja. Tämän lisäksi voit tuoda suuria tuotteita kuten rattaat, vaunut, pinnasängyn ja tulevan kauden liikunta-/urheiluvarusteita. Ei turvaistuimia/kaukaloita!

Myyjä lajittelee vaatteet etukäteen kokojen mukaisesti (50-56 cm, 62-68cm, 74-80 cm, 86-92 cm, 98-104 cm, 110-116 cm, 122-128 cm, 134-140 cm, 146 cm <).

Talkoolaiset järjestelevät vaatteet esille myyntipöytiin.

Merkitse myyjänumerosi kasseihin / säkkeihin, joissa tuot tavarat, jotta myymättä jääneet tuotteet voidaan kirpputorin jälkeen lajitella niihin takaisin.

Myyjänumero merkitään näkyvälle paikalle kassin päälle. Yksinkertaisin ja näkyvin tapa on teipata myyjänumerolla varustettu paperi kassin kylkeen.

Jätä tyhjät kassisi lauantaina myyjien ilmoittautumispisteeseen, saat ne sunnuntaina takaisin. Merkkaamattomia kasseja emme pysty palauttamaan.

Samalla tehdään myyjäsopimus kaikkien myyjien kanssa.

Tilitys ja myymättömien tavaroiden haku:

Kirpputori päättyy sunnuntaina klo 13.00, jonka jälkeen talkoolaiset purkavat pöydät. Käytämme purussa myyjien itse numeroimia säkkejä. Myymättä jääneiden tavaroiden haku on sunnuntaina klo 16.00-16. 30. Samalla tarkistamme tilinumeron, jotta saat sinne tilityksen myydyistä tavaroistasi.

MLL:n Vihdin yhdistys vähentää myyntitilistä 25%:n-15%:n myyntiprovision, joka käytetään yhdistyksen toimintaan.

Vastuut:

Ilman hintalappua olevat tuotteet tai tuotteet, joiden hintalappu on irronnut, myydään yhdistyksen hyväksi yhdistyksen sopivaksi katsomalla hinnalla. Yli 10 euron arvoisiksi arvioituja tuotteita ei myydä.

Tavarat jätetään myyntiin omalla vastuulla eli MLL:n Vihdin paikallisyhdistys ei vastaa syystä tai toisesta kadonneesta tavarasta.

Noudattamalla ohjeita kirpputorin järjestäminen on sujuvaa ja hauskaa, kiitos!

Lämpimästi tervetuloa!