Tehtäväkuvaus:

Luo MLL Vihdin tulevaisuutta johtamalla tiimiä puheenjohtajana!

MLL Vihdin puheenjohtajan tehtävänä on ylläpitää yhdistyksen toimintaa muuttuvassa ajassa, huolehtia kokousten järjestämisestä ja päätösten toteutumisesta. Olet innostava johtaja, tutustut hallituksen osaamiseen ja annat tiimillesi mahdollisuuden toteuttaa omia MLL unelmiaan. Toimit yhdistyksen keulakuvana ja edustat yhdistystä. Huolehdit hallituksen kanssa yhdistyksen taloudenhoidosta ja mm. avustusten hakemisesta.

Tarvitset puheenjohtajan tehtävään aikaa noin neljästä viiteentoista tuntia kuukaudessa, riippuen kuinka paljon vastuuta otat itse toimintojen ja tapahtumien toteuttamisesta ja toteutuksen seurannasta. Kokouksia tai hallituksen muita tapaamisia järjestetään noin kerran kuussa, yhdistyksen kokoukset kevätkokous ja syyskokous kerran vuodessa.

Puheenjohtajan tehtävään on saatavilla perehdytystä edellisvuosien puheenjohtajilta, MLL Uudenmaan piiriltä ja hallituskonkareilta. MLL keskusjärjestö järjestää vuosittain Vapaaehtoisten johtamisen koulutuksen, jossa pääset suorittamaan opintokokonaisuuden ja kehittämään yhdistystoimintaa ja sen johtamista. Tehtävästä voi saada osaamismerkin.

Tehtävässä opit johtajuustaitoja, tiimityötaitoja ja yhteistyötaitoja, joista hyödyt myös työelämässä. Sinulla on mahdollisuus vaikuttamistyöhön kunnan asioissa ja tutustut eri toimijoihin lapsiperhekentällä Vihdissä. Saat uusia ystäviä ja saat olla merkittävässä roolissa vihtiläisperheiden hyvinvoinnin edistäjänä.

Puheenjohtaja Johanna Tuhkanen / hallitus 2020 - 2021